طب سوزنیطب کلاسیکلیزرآکوپانکچرویژه از دکتر انصارییائسگی زودرس و ناباروری

تاثیر فشارهای عاطفی و هیجانی بر سلامت زنان

فشارهای هیجانی (تخلیص از کتاب «بیماری های زنان در طب چینی»، فصل چهارم، صفحات ۷۹-۸۱ کتاب اصلی)، مترجم: دکتر عباس انصاری، در مرحله ویراستاری)

فشارهای هیجانی تاثیر عمیقی بر قاعدگی، بارداری، زایمان و یائسگی دارد. نگرانی، عصبانیت و افسردگی به زندگی هیجانی صدمه وارد می‏کند، خون به سمت بالا طغیان می‏کند و چی را به همراه خود به بالا می ‏آورد». رحم توسط کانال رحم به قلب مرتبط می‏شود: از آنجا که قلب همواره تحت تاثیر مشکلات هیجانی است، این ارتباط، تاثیر عمیق فشار هیجانی بر عملکرد قاعدگی را توضیح می‏دهد.

شروع نشدن قاعدگی به دلیل بسته شدن کانال رحم است. کانال رحم با قلب در ارتباط و به رحم متصل است؛ هنگامی که چی به بالا و به سمت ریه‏ها  طغیان می‏کند، چی قلب نمی‏تواند به پایین جاری شود؛ از اینرو قاعدگی شروع نمی‏شود.

طغیان چی به بالا و به سمت ریه‏ ها اختصاصا تاثیر نگرانی، غم یا اندوه را توضیح می‏دهد. اگرچه قلب به این دلیل که اقامتگاه ذهن (شن) است، در فشار هیجانی نقش محوری بازی می‏کند، با این وجود تمام اعضای دیگر که در کنش متقابل با رحم هستند نیز ممکن است از فشار هیجانی تاثیر بپذیرند. به عنوان مثال، به ویژه کبد از فشار هیجانی که بر قاعدگی اثر می‏گذارد، تاثیر می‏پذیرد. تمامی مواردی از قبیل رکود چی کبد، گرفتگی خون کبد، گرمای خون کبد و آتش کبد ممکن است از فشار هیجانی تاثیر گرفته و این عوامل همگی تاثیر عمیقی بر قاعدگی، لقاح، بارداری و زایمان دارند.

تمامی مشکلات هیجانی چنانچه حول و حوش دوره بلوغ رخ دهند، زیان بارتر هستند. مخصوصا در این دوره، سلامت یک دختر بسیار آسیب‏ پذیر بوده و هیجانات بر بدن و ذهن او تاثیر عمیق و بلند مدتی خواهد گذاشت. به ویژه فشارهای هیجانی در این دوره بر کانال‏های هدایتگر و نافذ (ren and chong mai) اثر عمیقی می‏گذارد و با ایجاد عدم تعادل منجر به مشکلات زنانگی در زندگی آینده شخص می‏گردد.

فشارهای هیجانی به وسیله تاثیری که در ابتدا بر حرکت خون توسط چی می‏گذارند، قاعدگی را تحت تاثیر قرار می‏دهد. در حقیقت، نخستین تاثیر هیجانات مختل کردن یا تغییر دادن چرخش چی ناشی از تحلیل چی است که این اتفاق به دلیل رکود یا طغیان چی رخ می‏دهد. هر کدام از این آسیب‏ها بر خونی که در پی چی می‏ آید و دچار کمبود، رکود، طغیان و یا گرما می‏گردد، تاثیر می‏گذارد.

هیجانات و بیماری های زنان

زنان قادر به کنترل هیجانات خود نبوده و غالبا تحت تاثیر نگرانی، مشغولیت ذهنی، عصبانیت یا افسردگی قرار می‏گیرند: این مسئله باعث می‏شود خون حرکت کند، متوقف شود یا طغیان کند که تمام این موارد به دلیل حرکت چی است. البته این عبارت که زنان قادر به کنترل خود نیستند، منعکس کننده نگرش ریاست مآبی کنفسیوس به زنان است: در حالی که می دانیم مشکلات هیجانی تاثیر برابری بر زنان و مردان دارد.

هیجانات و بیماری های زنان    هیجانات و بیماری های زنان

 

هیجانات و بیماری های زنان   هیجانات و بیماری های زنان

 

هیجانات و بیماری های زنان  

 

هیجانات و بیماری های زنان

 

با انجام طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر گوش و بدن، علاوه بر درمان انواع مشکلات زنان، می توان ریشه اصلی بیماری که می تواند یکی از احساسات یا هیجانات بالا باشد، به طور ریشه درمان کرد یا بهبود بخشید.

۰۲۱-۲۶۷۶۷۲۰۵

۰۹۱۰۶۶۴۲۹۲۰

اینستاگرام: dr.abbas_ansari@

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا