لیزرآکوپانکچرنمونه های بالینی

درد کمر و گردن و طب سوزنی لیزری

آقای ابراهیم بهادر زهی ریگی، ۶۴ ساله از شهر زاهدان، به علت درد کمر و گردن مراجعه کردند. ایشان از دو ماه گذشته، در انجام فعالیتهای روزانه، حتی نشستن و برخاستن نیاز به کمک داشتند. بیمار برای این مشکل به پزشکان مختلف مراجعه کرده بودند، اما متاسفانه نتیجه رضایتبخش به دنبال نداشت.
ایشان از طریق یکی از دوستان با مطب ما آشنا شدند.
پس از یک جلسه درمان با طب سوزنی، لیزر آکوپانکچر گوش و بدن و لیزر موضعی ناحیه گردن و کمر، درد گردن به طور کامل و درد کمر تا ۸۰ درصد بهبود یافت…..

 

طب سوزنی شامل وارد کردن سوزن های بسیار نازک در نقاط خاصی از بدن است. بر اساس طب سنتی چینی، بدن بیش از ۲۰۰۰ نقطه طب سوزنی دارد که توسط مسیرها یا مریدین ها به هم متصل می شوند و جریانی از انرژی به نام Qi (چی) ایجاد می کنند. گفته می شود که تحریک این نقاط باعث اصلاح عدم تعادل چی و بهبود جریان انرژی حیاتی بدن می شود. پزشکان معتقدند این امر به تسکین درد و بهبود سلامت کمک می کند.

تصور می‌شود این اثرات ناشی از تحریک سیستم عصبی مرکزی است. تجریک سیستم عصبی باعث آزاد شدن مواد شیمیایی در عضلات، نخاع و مغز خواهد شد. این مواد شیمیایی درد را تسکین می دهند یا تغییراتی در بدن ایجاد می‌کنند که حس سلامتی را تقویت می‌کند.

تئوری های دیگر نشان می دهد که طب سوزنی توسط:

افزایش سرعت سیگنال های الکترومغناطیسی. این امر می تواند جریان مواد شیمیایی ضد درد مانند اندورفین را راه اندازی کند، یا ممکن است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

تحریک ترشح مواد افیونی طبیعی. اینها مواد شیمیایی در مغز هستند که درد را کاهش می دهند و خواب را بهبود می بخشند.

تغییر شیمی مغز با تغییر در انتشار انتقال دهنده های عصبی و هورمون های عصبی. انتقال دهنده های عصبی تکانه های عصبی را تحریک یا تضعیف می کنند. هورمون های عصبی می توانند بر عملکرد یا فعالیت اعضا در بدن تأثیر بگذارند (https://www.webmd.com/back-pain/guide/back-pain-and-acupuncture).

با تحریک نقاط طب سوزنی با لیزر کم توان و بروز اثرات فوق می توان انواع دردهای اسکلتی- عضلانی، از جمله درد کمر و گردن را بهبود بخشید یا کاملا درمان نمود.

.

.

.

۰۲۱-۲۶۷۶۷۲۰۵

۰۹۱۰۶۶۴۲۹۲۰

اینستاگرام: dr.abbas_ansari@

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا