لیزرآکوپانکچرنمونه های بالینیویژه از دکتر انصاری

درمان اضطراب و مشکلات خواب با طب سوزنی لیزری و لیزر موضعی

نمونه بالینی زیر تاثیر طب سوزنی، لیزرآکوپانکچر و لیزر موضعی کم توان در برطرف شدن اضطراب، بی خوابی و ضعف سیستم ایمنی را نشان می دهد:

 

 

بیمار ۳۲ ساله به دلیل مشکل خواب و اضطراب شدید به مطب ما مراجعه کردند. همچنین در هنگام مراجعه سیستم ایمنی ضعیفی داشتند، به طوری که در زمان پریودی حتی در تابستان هم دچار سرماخوردگی می‌شدند.
ایشان برای مشکل پرش از خواب قرص آلپرازولام مصرف می‌کردند که پس از اولین جلسه درمان مصرف این قرص را قطع نمودند؛ چراکه مشکل از خواب پریدن در نیمه های شب در همان جلسه اول برطرف شد و خواب کامل ۷ ساعته داشتند. خوشبختانه در زمان پریودی نیز دچار سرماخوردگی نشدند.

با توجه به این که طب سوزنی بر روی کل بدن تاثیر می گذارد، با درمان مشکلات روحی- روانی مشکل ضعف سیستم ایمنی نیز برطرف شده است و درمان تا ۱۲ جلسه برای جلوگیری از عود مشکلات ادامه دارد.
بیمار شاگردان خود را که اضطراب جدایی از والدین در هنگام رفتن به مدرسه داشتند و صبح‌ها با گریه به مدرسه می‌آمدند، به مطب ما معرفی کردند و خوشبختانه درمان در آنها نیز موفقیت آمیز بوده است.

 

تحقیقات امروزی ثابت کرده است طب سوزنی با آزاد کردن اندورفین که در نتیجه تحریک نقاطی خاصی از بدن حاصل می شود، دارای اثرات عمیقی بر اضطراب و درمان اختلالات خواب است. بررسی هایی که در سال‌های اخیر انجام شده نشان می‌دهد طب سوزنی حتی از داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین نیز بهتر عمل می کند. این کار باید حتماً توسط پزشک متخصص در زمینه طب سوزنی انجام شود، البته پزشک می تواند در جلسات درمانی جای برخی نقاط موثر در درمان اضطراب و بی خوابی را به شما نشان دهد و شما با فشار این نقاط به مدت یک دقیقه در زمانی که عصبی هستید یا دچار بیخوابی شده‌اید، بر این مشکل غلبه کنید.
تحریک نقاط مربوط به اضطراب و بی خوابی باعث برطرف شدن تپش قلب و احساس ترس، تنگی نفس، ضعف حافظه و ضعیف شدن سیستم ایمنی می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا