لیزرآکوپانکچرنمونه های بالینی

سردرد میگرنی ۷ ساله و درمان

طب سوزنی بدن شما را به یک سری مناطق و نقاط تقسیم می کند. سوزن های طب سوزنی بسته به علائم یا بیماری، در این نقاط وارد می شوند. این نقاط معمولاً نزدیک اعصاب بدن هستند. سوزن، اعصاب را تحریک می‌کند تا هورمون‌هایی مانند اندورفین ترشح کنند که باعث واکنش بدن شما می‌شود. این تحریک سیستم ایمنی و گردش خون، همان چیزی است که میگرن و سردردهای تنشی را تسکین می دهد.

 

شواهد علمی طب سوزنی برای سردرد میگرنی

تحقیقات در مورد طب سوزنی و سردردهای میگرنی عمدتاً نشان می دهد که طب سوزنی می تواند درمان مناسبی برای این مشکل باشد.

بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۶، ۲۲ کارآزمایی طب سوزنی را برای میگرن مقایسه کرد. برخی مطالعات، انجام طب سوزنی را با عدم درمان سردرد میگرنی مقایسه کردند، در حالی که برخی دیگر طب سوزنی و مصرف دارو را مقایسه کردند و دریافتند که طب سوزنی در هر دو حالت موثر دارد. بدان معنا که طب سوزنی نسبت به زمانی که هیچ درمانی اتخاذ نشود و نسبت به درمان استاندارد میگرن بهتر عمل می کند.

سه ماه پس از طب سوزنی، دفعات سردرد در ۵۷ درصد از دریافت کنندگان طب سوزنی و ۴۶ درصد از افرادی که داروهای پیشگیری از میگرن مصرف می کردند، حداقل به نصف کاهش یافت. در ماه ششم، سردرد میگرنی در ۵۹ درصد از دریافت کنندگان طب سوزنی حداقل به نصف کاهش یافت، در حالی که این میزان در افرادی که داروهای پیشگیری از میگرن مصرف می کردند، ۵۴ درصد بود.

کارآزمایی تصادفی کنترل شده دیگر در سال ۲۰۱۲ به نتایج مشابهی رسید. در این مطالعه، گروه‌های طب سوزنی ۵ تا ۸ هفته پس از شروع درمان، بهبود جزئی در دفعات سردرد خود را گزارش کردند. در هفته های ۱۳ تا ۱۶، همه گروه های طب سوزنی بهبود قابل توجهی را در مقایسه با گروه دارونما گزارش کردند.

خلاصه

سردردهای میگرنی می توانند علائم دردناکی ایجاد کنند که زندگی روزمره را به چالش می کشد. تحقیقات نشان می دهد طب سوزنی می تواند به افراد در مدیریت و کاهش علائم کمک کند.

در مواردی که دارو یا طب سوزنی موثر نیست، فرد باید به متخصص مراجعه کند. ترکیب مناسب مداخلات ممکن است به فرد کمک کند تا علائم خود را تسکین دهد.

نمونه بالینی

خانم ۴۲ ساله، سال گذشته با سابقه هفت سال سردرد از شهرستان به مطب ما مراجعه کردند. ایشان سردرد های خیلی شدید در شقیقه سمت راست و حالت تهوع با تشخیص سردرد میگرنی داشتند. سال گذشته سه جلسه درمان با طب سوزنی، لیزر آکوپانکچر گوش و بدن و لیزر موضعی ناحیه سر برای ایشان انجام شد و خوشبختانه پس از این درمان ها تا ۸ ماه هیچ سردردی نداشتند. متاسفانه به دلیل فوت نزدیکان و فشار عصبی شدید، اخیراً سردردها شروع شدند و ایشان جهت رفع این مشکل مراجعه کرده اند….

 

 

مشاوره رایگان:

—————————————————–
📞۰۲۱-۲۶۷۶۷۲۰۵
📱۰۹۱۰۶۶۴۲۹۲۰
—————————————————–
www.LaserAcupuncture.ir
www.DoctorAnsari.com
www.AuriculoTherapy.ir
www.DoctorAnsari.ir

www.Instagram.com/dr.abbas_ansari

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا