طب سوزنیطب کلاسیکلیزرآکوپانکچرویژه از دکتر انصاری

بررسی علل شکست در درمان

سوالی که ممکن است در ذهن همکاران به وجود آید، این است که چرا گاهی اوقات درمانها موفقیت‌آمیز نیستند و با وجود یکسان بودن وضعیت بیمار از لحاظ نوع بیماری، علائم و سن، برخی بیماران درمان نمی‌شوند.
حدود ۲۰ سال پیش آلمان ها متوجه شدند موانعی در درمان وجود دارد که از جمله موارد شایع آن ۱. التهاب سینوس ها ۲. مشکل دندان ها و ۳. مسائل سایکولوژیک (ذهنی- روانی) هستند.
موارد سایکولوژیک به عنوان موانع درمان تا حدودی شناخته شده می باشند؛ به عنوان مثال مشکلات گوارشی بیمار با وجود درمان صحیح بهبود نمی‌یابد و پزشک متخصص علت اصلی را استرس و اضطراب بیمار می داند، اما مورد ۱ و ۲ چندان شناخته شده نیستند.
همچنین اسکار یا جای بخیه ای که پس از جراحی ها، سزارین و لاپاراسکوپی بر جای می ماند تواند، مانع درمان باشد.
یک برد الکترونیک را در نظر بگیرید که قسمتی از آن دچار اختلال شده باشد، این اختلال می تواند در کل برد ایجاد پارازیت کند.
ابن سینا حدود ۸۰۰ تا هزار سال پیش این موضوع را عنوان کرده بودند که نزله یا عفونت سینوس ها، مخصوصاً از نوع مزمن آن می‌تواند مشکلات بسیاری از جمله درد زانو، درد کمر و یا مشکل معده و کبد ایجاد کند.
التهاب پروستات و عفونت های ناحیه لگن در زنان، حتی اگر خفیف باشد، می تواند مانع درمان باشد.
یکی از رفرانس های این مطالب ، کتاب استریت متر است که نویسنده آن متخصص اوریکولوتراپی یا درمان از طریق لاله گوش هستند.
پرفسور تری اولسون که در زمینه اوریکولوتراپی از افراد پیشگام و برجسته و نویسنده کتاب اوریکولوتراپی هستند، خاطره جالبی از خود بیان می کنند: ایشان در نوجوانی در هنگام بازی اسکیت، زمین می‌خورند و دندان عقل دچار مشکل می‌شود و آن را جراحی می‌کنند.
مدتی پس از این حادثه، در ناحیه کتف سمت چپ احساس درد داشتند. ایشان در آمریکا محقق در زمینه اوریکولوتراپی هستند و برای این مشکل چندین جلسه طب سوزنی، فیزیوتراپی و کایروپراکتیک (ماساژ) انجام دادند، ولی هیچ کدام درمان قطعی کتف را به دنبال نداشت؛ علائم، فروکش و بعد از مدتی، مجدداً عود می کرد.
تا زمانی که خانم استریت متر برای شرکت در یک کنفرانس در آمریکا حضور داشتند و با معاینه دکتر اولسون متوجه می شوند دندانی که ایشان در نوجوانی، حدود ۳۰تا ۴۰ سال پیش جراحی کرده بودند، همچنان دارای التهاب در قسمت ریشه است و این موضوع مانع درمان کامل درد کتف شده است. ایشان با استفاده از دو سوزن، یکی در ناحیه دندان بر روی لاله گوش و دیگری روی شانه، درد کتف ایشان را برای همیشه درمان میکنند.
التهاب ها (دندان ها،سینوزیت مزمن،برونشیت،اسکار جراحی، تغییر فلور میکروبی روده ها و…. ),در مواردی که بیمار درمان نمی سود،را باید در نظر بگیریم.

 

 

 

درمان با طب سوزنی

 

درمان با طب سوزنی

کتاب طب سوزنی گوش (اوریکولوتراپی)، نوشته پرفسور تری اولسون، مترجم: دکتر عباس انصاری

درمان با طب سوزنی

📞۰۲۱-۲۶۷۶۷۲۰۵
📱۰۹۱۰۶۶۴۲۹۲۰

www.DoctorAnsari.com
www.AuriculoTherapy.ir
www.LaserAcupuncture.ir
www.DoctorAnsari.ir

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا