لیزرآکوپانکچرویژه از دکتر انصاری

لیزر آکوپانکچر چیست؟

به دنبال سوالات شما عزیزان در مورد لیزرآکوپانکچر، در اینجا توضیح مختصری از این روش خدمت شما ارائه می شود.
نقاط طب سوزنی می‌توانند با روش‌های مختلف، از جمله تحریک با سوزن، فشار (طب فشاری)، موکسا و لیزر کم توان تحریک شوند و اثرات درمانی داشته باشند.
 ️ در اصل، لیزر آکوپانکچر، تحریک نقاط طب سوزنی با لیزر است؛ در این روش هر نقطه به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه تحت تابش لیزر با فرکانس مشخص قرار میگیرد.
️ آیا لیزر اشعه است؟
در پاسخ به این سوال باید بگویم که لیزر، نور است و نور طبیعی شامل هفت رنگ می باشد. لیزر یکی از این نورها را تشدید و تقویت می کند و به صورت تک فرکانس از آن استفاده می‌کنیم؛ بنابراین، لیزرها به رنگهای آبی، قرمز، سبز، زرد و مادون قرمز ( Infrared) که با چشم غیر مسلح دیده نمیشود، وجود دارند.
  • ️ لیزر آکوپانکچر بدون درد و سوزش است و حتی احساس گرما نیز وجود ندارد.
  •  لیزر آکوپانکچر تفاوتی با طب سوزنی ندارد و برای کودکان و بزرگسالانی که ترس از سوزن دارند یا افرادی که تمایل بیشتری به استفاده از لیزر دارند، از لیزر آکوپانکچر استفاده می کنیم.
  • ️ در لیزر آکوپانکچر خطر عفونت و آسیب احتمالی به اعصاب و عروق وجود ندارد و کاملا ایمن و بدون عارضه است.
  • ️ در لیزر آکوپانکچر باید فرکانس و دوز و نوع لیزر مورد نیاز تنظیم شود.
  • ️ فرکانس لیزر برای بیماری های مختلف متفاوت است و از فرکانس های ۱۰ هرتز، ۲۵، ۴۶ و غیره می توان بر اساس تشخیص استفاده نمود.
  • در ویدیو استفاده از لیزر نور سبز، آبی و مادون قرمز ( Infrared) را مشاهده می کنید.

درمان با روش فوتوبیومولاسیون (PBM) نوعی نوردرمانی است که از منابع نوری غیر یونیزه کننده، از جمله لیزرها، دایودهای ساطع کننده نور و یا نور با پهنای باند بالا، در محدوده طیف الکترومغناطیس نور مرئی (۴۰۰ – ۷۰۰ نانومتر) و نزدیک به مادون قرمز (۷۰۰ – ۱۱۰۰ نانومتر) استفاده می کند. فوتوبیومولاسیون فرآیندی غیرگرمایی است که شامل کروموفورهای اندوژنوس (با منشأ داخلی) می باشد و باعث برانگیختن رویدادهای فتوفیزیکی (خطی و غیرخطی) و فوتوشیمیایی در مقیاس های مختلف بیولوژیکی می شود. این روند منجر به نتایج درمانی مفیدی می شود که شامل تسکین درد، تعدیل سیستم ایمنی و ارتقاء ترمیم زخم و بازسازی بافت است.
اصطلاح فتوبیومدولاسیون (PBM) اکنون توسط محققان و پزشکان به جای اصطلاحاتی مانند لیزر درمانی کم توان (LLLT)، لیزر سرد یا لیزر درمانی استفاده می شود.
اصول اساسی که زیربنای درمان فتوبیومدولاسیون است، اصول نسبتاً ساده ای هستند. اعتقاد بر این است که استفاده از دوز درمانی نور به بافت کم کار یا ناکارآمد منجر به پاسخ سلولی با واسطه مکانیسم های میتوکندریایی می شود. مطالعات نشان داده است که این تغییرات می تواند بر درد و التهاب و همچنین ترمیم بافت اثر بگذارد.

ما در درمان های خود از لیزرآکوپانکچر (لیزر طب سوزنی) برای تحریک نقاط طب سوزنی گوش و بدن استفاده می کنیم. این لیزر از نوع لیزر نوری کم توان یا لیزر سرد (LLLT) است که در بالا تشریح گردید. بنابراین، این نوع لیزر کاملا بدون عارضه و بدون درد بوده و اثربخشی آن از طب سوزنی معمولی بیشتر است.

اطلاعات تماس دکتر عباس انصاری
——————————————————————-
——————————————————————–
www.DoctorAnsari.com
www.LaserAcupuncture.ir
www.DoctorAnsari.ir
——————————————————————–
www.Instagram.com/@dr.abbas_ansari

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا