اوریکولوتراپیلیزرآکوپانکچرویژه از دکتر انصاری

نمونه بالینی تشخیص بیماری از طریق تغییرات گوش خارجی

تصاویر زیر گوش بیمار ۷۲ ساله را نشان می دهد که همراه با دخترشان به مطب مراجعه کردند. قبلا بیماری دختر ایشان را از طریق ظاهر گوش تشخیص داده بودم؛ ایشان از من خواستند بیماری پدرشان را نیز بدون اینکه خودشان شرح حال بدهند، تشخیص دهم.

در بررسی ظاهر گوش، در ناحیه ای که متناظر با لگن است و در تصویر مشاهده می کنید، برآمدگی مشاهده گردید. بر اساس کتب مرجع اوریکولوتراپی، همانند کتاب راهنمای طب سوزنی گوش که توسط اینجانب ترجمه شده است، ذکر شده که ظاهر گوش می تواند اطلاعات ارزشمندی جهت تشخیص بیماری به پزشک بدهد. این تغییرات ظاهری گوش می تواند شامل نقاط قهوه ای تیره، قرمزی، پوسته پوسته های سفید در یک نقطه، برآمدگی یا فرورفتگی باشد.

همانطور که در تصاویر می بینید، سه تغییر بر روی گوش به چشم می خورد: ۱) لکه قهوه ای رنگ که مربوط به ناحیه قلب است و نشان از بیماری عروق کرونر دارد (بیمار سابقه جراحی عروق کرونر داشته اند). ۲) در ناحیه مربوط به لگن بر روی گوش برآمدگی دیده می شود (بیمار مبتلا به کمردرد همراه با درد انتشار یافته به لگن، مخصوصا لگن راست است). ۳) شیار روی نرمه گوش یا لوبول که باز دلالت بر بیماری عروق کرونر دارد.

۱) لکه قهوه ای رنگ (بیماری عروق کرونر)

۲) برآمدگی (درد کمر که تا ناحیه لگن امتداد دارد)

 

3) شیار روی نرمه گوش (بیماری عروق کرونر قلب)

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا