Uncategorizedلیزرآکوپانکچرویژه از دکتر انصاری

یائسگی زودرس یا نارسایی زودرس تخمدان

طب سوزنی همراه با لیزر آکوپانکچر و لیزر موضعی رحم و تخمدانها درمان موثری برای افراد مبتلا به نارسایی زودرس تخمدان یا یائسگی زودرس است.
خانم ۳۲ ساله به علت یائسگی زودرس از شهرستان مراجعه کردند. هنگام مراجعه ذخیره تخمدان یا AMH برابر ۰٫۰۲، FSH برابر ۶٫۷ و LH برابر ۲ بوده و در سونوگرافی انجام شده هیچ فولیکولی مشاهده نشده بود.
ایشان در تاریخ ۳۰ آذر ۹۹ به مطب ما مراجعه کردند. به دلیل دوری مسافت برای ایشان سه روز متوالی لیزر آکوپانکچر گوش و بدن، لیزر موضعی رحم و تخمدان و لیزر آکوپانکچر گوش و در روز سوم امبدینگ یا کاشت نخ انجام شد و از ایشان خواسته شد یک ماه بعد آزمایش هورمونی و سونوگرافی انجام دهند.
آزمایشی که تقریبا یک ماه بعد از این درمان‌ها انجام شد، افزایش ذخیره از ۰٫۰۲ به ۱٫۹ (۵۹ برابر) را نشان می دهد. در سونوگرافی انجام شده در روز سوم قاعدگی ابعاد تخمدان‌ها طبیعی گزارش شده است؛ در تخمدان سمت راست ۲ فولیکول ۹ و ۱۰ میلیمتر و در تخمدان چپ ۸ فولیکول به ابعاد ۳ تا ۱۰ میلیمتر مشاهده گردید. علت مراجعه فعلی ایشان بالانس یا متعادل کردن هورمون ها و رحم است که انشاالله بتوانند بارداری طبیعی را تجربه کنند.

 

 

 

 

یائسگی زودرس
آزمایش FSH، LH و AMH قبل از درمان 
آزمایش AMH، FSH و LH
آزمایش FSH، LH و AMH بعد از درمان
یائسگی زودرس
سونوگرافی رحم و تخمدان، بعد از درمان

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا