لیزرآکوپانکچرنمونه های بالینی

کبد چرب، کیست تخمدان و فیبروم رحم

کبد چرب که به استئاتوز کبدی نیز شناخته می شود. زمانی اتفاق می افتد که چربی در کبد تجمع یابد. داشتن مقادیر کمی چربی در کبد طبیعی است، اما مقدار زیاد آن می تواند به یک مشکل سلامتی تبدیل شود.

کبد دومین عضو بزرگ بدن است که به پردازش مواد مغذی کمک می کند و مواد مضر خون را فیلتر می کند. چربی بیش از حد در کبد می تواند باعث التهاب کبد شود که می تواند منجر به آسیب و زخم شدن کبد و در موارد شدید منجر به نارسایی کبد شود.

بر اساس یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۷، این مشکل ۲۵ تا ۳۰ درصد افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

علائم کبد چرب چیست؟
کبد چرب می تواند در چهار مرحله پیشرفت کند:

  1. کبد چرب ساده: تجمع چربی اضافی در کبد است و اگر پیشرفت نکند تا حد زیادی بی ضرر است.
  2. استئاتو هپاتیت: علاوه بر چربی اضافی، التهاب نیز در کبد وجود دارد. 
  3. فیبروز: التهاب مداوم در کبد که منجر به ایجاد اسکار شده است. با این حال، کبد هنوز هم می تواند به طور کلی عملکرد طبیعی داشته باشد.
  4. سیروز: زخم کبد به طور گسترده ای پیشرفت و توانایی کبد را برای عملکرد مختل می کند. این شدیدترین مرحله و برگشت ناپذیر است.

مراحل پیشرفت کبد چرب الکلی و غیر الکلی یکسان است. با این حال، در بسیاری از موارد، کبد چرب علائم قابل توجهی ایجاد نمی کند. اما ممکن است احساس خستگی، احساس ناراحتی یا درد در سمت راست بالای شکم خود داشته باشید. برخی از افراد مبتلا به بیماری کبد چرب دچار عوارضی از جمله زخم شدن کبد می شوند. اسکار کبد به عنوان فیبروز کبد شناخته می شود. اگر دچار فیبروز شدید کبدی شوید، به آن سیروز می گویند که یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی است و می تواند باعث نارسایی کبد شود. آسیب کبدی ناشی از سیروز دائمی است. به همین دلیل بسیار مهم است که در وهله اول از توسعه آن جلوگیری کنید.

 

نمونه بالینی

طب سوزنی یک طب مکمل است که با برگرداندن تعادل در بدن، روی قسمت های مختلف آن تاثیر میگذارد و نیازی به درمان برای هر مشکل به طور جداگانه نیست.

بیمار ۴۴ ساله در تاریخ شهریور ۱۴۰۰ به بیماری کرونا مبتلا شدند و بیماری سختی را پشت سر گذاشتند. بعد از آزمایش متوجه شدند که آنزیم های کبد بالاتر از حد نرمال و به ۱۱۳ و ۱۲۱ رسیده و کبد چرب گرید ۲ را نشان می دهد. ایشان در دیماه به مطب ما مراجعه کردند و در حین درمان کبد چرب، برای کیست تخمدان و فیبروم رحم نیز درمان با طب سوزنی، لیزر آکوپانکچر، لیزر گوش و لیزر موضعی انجام شد. پس از انجام سونوگرافی مشخص شد که کبد چرب کاملاً درمان شده و فیبروم و کیست تخمدان ها نیز از بین رفته است. همچنین ایشان در ناحیه زیر قفسه سینه (سمت راست) احساس درد و ورم داشتند که در جلسه چهارم این درد و تورم نیز به طور کامل برطرف گردید.

 

کبد چرب سونوگرافی کبد چربسونوگرافی کبد

درمان کبد چربدرمان کبد چرب

 

—————————————————-
📞۰۲۱-۲۶۷۶۷۲۰۵
📱۰۹۱۰۶۶۴۲۹۲۰
—————————————————–
www.LaserAcupuncture.ir
www.DoctorAnsari.com
www.AuriculoTherapy.ir
www.DoctorAnsari.ir

www.Instagram.com/dr.abbas_ansari

 

منبع: https://www.healthline.com/health/fatty-liver#symptoms

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا