نمونه های بالینییائسگی زودرس و ناباروری

یائسگی زودرس، یبوست و نفخ شکم

تاثیر لیزر آکوپانکچر و طب سوزنی بر یبوست، یائسگی زودرس، نفخ شکم و سردرد مزمن
خانم ۴۴ ساله به دلیل یائسگی زودرس از شهرستان به مطب ما مراجعه کردند. ایشان در آذرماه ۱۴۰۰ سه مرتبه پریود شده بودند و قبل از آن به مدت دوماه قاعدگی نداشتند. نظر بیشتر پزشکان وارد شدن استرس و شوک به تخمدان ها و احتمال یائسگی زودرس بود. سطح FSH قبل از درمان برابر ۳۶٫۲۸ و LH برابر ۴۲٫۸۹ و ذخیره تخمدان یا AMH برابر ۰٫۱ بود. به دلیل مراجعه از راه دور درمان شامل طب سوزنی، لیزر آکوپانکچر بدن، لیزر گوش و لیزر موضعی رحم و تخمدان در دو روز برای ایشان انجام شد. پس از این دوره، بیمار مجدداً پریود شدند و FSH به ۶٫۲۹ و LH به ۵ کاهش یافت. سونوگرافی قبل از مراجعه، آتروفی و کوچک شدن تخمدان ها را نشان می داد که پس از مراجعه دوم سونوگرافی انجام دادند و خوشبختانه سایز تخمدان چپ نرمال شده بود، اما تخمدان راست از حد نرمال کوچکتر بود. بعد از یک ماه و پس از مراجعه سوم مشکل تخمدان ‌راست نیز برطرف شد و ضخامت اندومتر از ۵ میلیمتر به ۸ میلیمتر افزایش نشان داد.

FSH: 36.28 ➡️ ۶٫۲۹
LH: 42.89 ➡️ ۵
AMH: 0.1 ➡️ <0.9

همچنین ایشان دچار سردرد میگرنی ۱۵ ساله بودند که خوشبختانه همزمان با درمان یائسگی برای سردرد ایشان نیز درمان انجام شد و ۶۰ درصد بهبودی حاصل گردید.

همچنین مشکل نفخ معده تا ۷۰ درصد و یبوست شدید که هر چند روز یک مرتبه اجابت مزاج داشتند، تا ۷۰ درصد بهبود یافته است. انشالله درمان تا بهبودی کامل ادامه خواهد داشت.

مراحل درمان به صورت خلاصه:
۱- پریود شدن یک هفته بعد از اولین دوره درمان و کاهش محسوس FSH و LH
۲- افزایش ابعاد تخمدان ها پس از دوره دوم درمان (تخمدان ها نسبت به قبل بزرگتر شده بودند، تخمدان چپ وضعیت نرمال داشت، ولی برای تخمدان راست همچنان کاهش اندازه و فعالیت گزارش شد)
۳- نرمال شدن وضعیت هر دو تخمدان بعد از دوره سوم درمان. نظر متخصص زنان: این ابعاد با توجه به سن بیمار عالی است
دلایل استفاده از طب سوزنی:
۱- در مقالات زیادی به زبان های انگلیس و آلمانی یکی از راه های کاهش FSH، «طب سوزنی»، یوگا و خوردن سبزیجات پهن برگ عنوان گردیده است. همچنین، استفاده از Q10 به مدت ۹۰ روز جهت بالا رفتن ذخیره تخمدان موثر شناخته شده است. قدم بعدی یافتن پزشک طب سوزنی است که دارای تخصص و در این زمینه قابل اطمینان باشند. با سرچ در گوگل آقای دکتر انصاری بیشترین گزارش های درمان یائسگی زودرس را داشتند.
۲- خانم دکتر جعفری متخصص طب سنتی و خانم دکتر فاطمه سرو فوق تخصص غدد معتقد بودند که این مشکل توسط آقای دکتر انصاری حل خواهد شد.

 

 

     

—————————————————–
📞۰۲۱-۲۶۷۶۷۲۰۵
📱۰۹۱۰۶۶۴۲۹۲۰
—————————————————–
www.LaserAcupuncture.ir
www.DoctorAnsari.com
www.AuriculoTherapy.ir
www.DoctorAnsari.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا